Podręcznik do szkolenia pilotów Fujitsu Mpf3153ah

Podręcznik do szkolenia pilotów Fujitsu Mpf3153ah zapewnia pilotom kompleksowe wytyczne dotyczące bezpiecznego i skutecznego operowania samolotem. Zawiera szczegółowe informacje na temat wszystkich aspektów operowania samolotem, w tym zarządzania systemem, instrukcje dotyczące użytkowania, wytyczne dotyczące procedur bezpieczeństwa i informacje dotyczące procedur awaryjnych. Podręcznik zawiera również szczegółowe instrukcje dotyczące wykonywania przelotów i wykonywania manewrów, w tym procedur startu, lądowania i ogólnego manewrowania. Używając tego podręcznika, pilot może bezpiecznie i skutecznie przeprowadzić lot, korzystając z najnowszych technologii i procedur.

Ostatnia aktualizacja: Podręcznik do szkolenia pilotów Fujitsu Mpf3153ah

Samolot M-346 został zaprojektowany tak, by przy maksymalnej skuteczności szkolenia i treningu zachować niskie koszty eksploatacji. Wyposażenie i charakterystyki lotne, w połączeniu z awioniką, sprawiają, że maszyna może również z powodzeniem pełnić funkcje pełnowartościowego samolotu bojowego.

Dla podniesienia efektów treningów, awionika samolotu w pełni odzwierciedla tę stosowaną w najnowszych samolotach bojowych piątej generacji.

Informacje z systemu zarządzania podwieszeniami (ang. Stores Management System – SMS) mogą być wyświetlane na dowolnym wybranym przez pilota wyświetlaczu, zarówno w pierwszej, jak i drugiej kabinie.

System HOTAS (Hands On Throttle And Stick) pozwala na sterowanie wszystkimi funkcjami systemu uzbrojenia bez odrywania rąk od dźwigni sterowania silnikami i drążka.

Za celowanie odpowiada główny procesor. Dane tego dotyczące są wyświetlane pilotom na wskaźniku przeziernym HUD lub na wyświetlaczu nahełmowym.

Zastosowanie nowatorskich rozwiązań i zaawansowanej technologii pozwoliło na uzyskanie ponadprzeciętnych osiągów i doskonałych właściwości lotnych przy jednoczesnym uwzględnieniu bezpieczeństwa wykonywanych operacji.

Samolot zaawansowanego szkolenia i treningu

Właściwości M-346 pozwalają na osiągnięcie maksymalnej skuteczności szkolenia, a w konsekwencji na zmniejszenie liczby godzin potrzebnych do przeszkolenia pilota w jednostce lotniczej na samolot docelowy. M-346 doskonale nadaje się również do zaspokojenia wymogów treningu taktycznego pilotów już latających w tychże jednostkach bojowych.

W roli szkoleniowej M-346 został pomyślany jako główny i podstawowy element zintegrowanego systemu szkoleniowego (ang. Integrated Training System - ITS), który obejmuje:

  • system prowadzenia szkolenia
  • samolot z możliwością symulacji szkolenia taktycznego (ETTS)
  • szkolenie syntetyczne (symulator misji lub jakiegoś jej fragmentu)
  • szkolenie teoretyczne (w oparciu o materiały cyfrowe oraz trening i weryfikowanie wiedzy za pomocą platformy cyfrowej)
  • przygotowanie misji (stanowisko wsparcia planowania misji z możliwością definiowania założeń, wsparcie procesu briefingu i debriefingu)
  • zintegrowane wparcie logistyczne
  • wymagania dotyczące szkolenia
  • analiza potrzeb szkoleniowych (ang. Training Needed Analysis - TNA)
  • system informacji o zarządzaniu szkoleniem (ang. Training Management Information System - TMIS)
  • Samolot M-346, zachowując swoją główną cechę doskonałej maszyny do szkolenia i treningu, może być z łatwością przekształcony w pełnowartościowy samolot bojowy. W konfiguracji bojowej M-346 może wykonywać cały wachlarz zadań. Od atakowania celów naziemnych i nawodnych, włączając w to misje typu CAS (Close Air Support – bliskie wsparcie lotnicze), działania przeciwpartyzanckie, po misje typu Air Policing (dyżurowy system obrony powietrznej).

    Skuteczny samolot bojowy

    Do cech wyróżniających M-346 jako skuteczną maszynę bojową należą:

  • konstrukcja zaprojektowana do przenoszenia różnego rodzaju uzbrojenia o łącznej masie do trzech ton,
  • wyposażenie w dziewięć węzłów podwieszeń,
  • układ aerodynamiczny pozwalający na przenoszenie szerokiej gamy podwieszeń,
  • możliwość wyposażenia w wielozadaniowy radar,
  • zwiększone możliwości przetrwania na polu walki,
  • duża pojemność zbiorników paliwa dla uzyskania większego promienia taktycznego,
  • zachowanie pełnych możliwości manewrowych z podwieszonym kompletem uzbrojenia lub przy sprawnym tylko jednym silniku.
  • M-346 mając podwieszony pełen zestaw uzbrojenia zachowuje stosunek ciągu do masy na poziomie właściwym dla współczesnych samolotów bojowych, co w połączeniu z niewielkim obciążeniem powierzchni nośnej czyni z niego samolot o doskonałych osiągach i manewrowości. Możliwość utrzymania dużej prędkości i pełnej manewrowości M-346 zachowuje nawet przy uszkodzeniu jednego silnika. Te cechy mają wpływ na jego ponadprzeciętną żywotność bojową na współczesnym polu walki.

    Duża pojemność zbiorników i możliwość tankowania w powietrzu sprawiają, że M-346 ma duży zasięg działania. com/images/stories/tech/04_closeair_support. jpg" title="Misje operacyjne M-346::Misje bliskiego wsparcia">

    • Dane liczbowe
    • Opis techniczny
    • Dwa silniki
    • Bezpieczeństwo
    • Środki obronne
    • Szkolenie pilotów
    • Dane liczbowe

      Wymiary
      Rozpiętość płata9, 72 m (31, 9 ft)
      Długość11, 49 m (37, 7 ft)Wysokość4, 76 m (15, 6 ft)Powierzchnia płata23, 52 m2 (253, 2 sqft)
      Masy
      Masa startowa (w konfiguracji gładkiej)7, 500 kg (16, 535 lb)Masa startowa (maksymalna)9, 600 kg (21, 165 lb)
      Zespół napędowy
      Silniki turboodrzutowe2 x Honeywell F124-GA-200Ciąg maks. statyczny na poziomie morza, ISA2 x 2. 850 kg (2 x 6, 280 lb)Masa paliwa w zbiorniku wewnętrznym (użytkowa)2. 000 kg (4, 410 lb)

      Wszystkie informacje i charakterystyka samolotu odnoszą się do wersji STANDARD M-346.

      1. 07-10-2007, 19:52#1


        Podręcznik pilota samolotowego - Szutowski i Domicz


        Polecamy

        Mam mały problem. Od pewnego czasu czytam sobie tą książkę i uważam, że jest świetna. Tłumaczone jest wszystko jasno i ze szczegółami.

        Na wiosnę planuję zrobić licencję PPL i w związku z tym niedawno zakupiłem podręcznik Domicza i Szutowskiego (wyboru raczej w Polsce nie ma w tej kwestii ).

        No i po przeczytaniu pierwszych kilkudziesięciu stron jestem rozczarowany/zmieszany.
        W książce FAA jest opisane wszystko od początku do końca, krok po kroku a tu na odwrót, np. opisy na temat aerodynamiki i podstawowych własności lotu w amerykańskiej książce zajmowały powiedzmy 2 strony A4 a tu... dosłownie JEDNO zdanie na ten temat (np.

        prędkościomierz).
        W PHOAK było wszystko ładnie opisane, np. w przypadku tego prędkościomierza - najpierw zasady działania układu dynamicznego, statycznego, zależności między nimi, potem zasady działania prędkościomierza, potem przypadki zatkania rurki pitota u wlotu i w dalszej części, przyczyny, postępowanie w takich przypadkach itd. itp. a tu... NO NIE WIERZĘ - JEDNO ZDANIE, po prostu napisali, że prędkościomierz mierzy prędkość, no jeszcze dopisali rodzaje prędkości, ale to ciągle mało!
        Jeszcze wiele tematów pominięto a inne kompletnie wyrwane z kontekstu. No wystarczy wziąć te dwie książki i przeczytać kilka pierwszych stron, żeby się przekonać.

        Poza tym wiele spraw opisano bardzo niejasno. Niby jest definicja czegośtam, w której to występuje kilka pojęć pierwszy raz poruszonych i niewytłumaczonych. To jak ja mam zrozumieć tą definicję? Czasami mam poczucie, jakby mi kilka kartek wypadło...

        I tu moje pytanie:
        Jakie są Wasze opinie na temat tej książki? Czy jest to pozycja obowiązkowa podczas szkolenia na PPL? Może trzeba ją traktować tylko jako jedno (a nie jedyne) ze źródeł wiedzy i wspierać się innymi (bo wątpię, żeby sam materiał na wykładach starczył na to, żeby zdać egzamin na 100% bez korzystania z innych źródeł)?

      2. 07-10-2007, 20:20#2

        Trochę szkoda:/ Planowałem ją kupić w najbliższym czasie (jako kopalnię wiedzy), ale widzę, że będzie to kopalnia ciekawostek, ew. doskonały materiał powtórkowy. Ale nie źródło wiedzy...

      3. 07-10-2007, 20:48#3No dokładnie. Kupując książkę Szutowskiego, myślałem, że dostanę to samo, co miałem, tylko w ojczystym języku i z poprawką na prawo lotnicze.

        Jednak PHOAK wypada 10 razy lepiej i gdyby nie to, że FAA to nie JAR, to wogóle bym olał ojczystą literaturę i uczył się tylko z tamtej a tą bym się posiłkował a tak to teraz nie wiem, obie na raz mam czytać? Trochę to psuje moją koncepcję przygotowania do kursu. Myślałem, że Szutowski ma wszystko i będę sobie czytał i robił ładne notatki a tu taka dziwna sprawa. No ale zobaczę później, na razie zacząłem, może potem będzie lepiej. Może autorzy nie lubią tych pierwszych rozdziałów i chcą je jak najszybciej przeskoczyć

        ... i denerwuje mnie to, że skupiają się najbardziej na jakichś wzorkach i wykresach a resztę pomijają.

      4. 07-10-2007, 21:00#4Ej, zaraz, zaraz...

        Właśnie znalazłem "Budowa i pilotaż samolotów lekkich" i chyba to jest to!
        Chyba pomyliłem książki. "Podręcznik" chyba już jest dla pilotów, jak sama nazwa wskazuje do trzymania "pod ręką". Zmyliła mnie ta nazwa, skojarzyłem z podręcznikami do szkoły

        Tu można przeczytać spis treści i po ilości stron poświęconych na poszczególne zagadnienia, wychodzi na to, że to właśnie jest kompendium wiedzy na ten temat

        Zaraz zamawiam i jak dostanę, to od razu napiszę, co i jak.

      5. 07-10-2007, 21:08#5
      6. 07-10-2007, 21:22#6Ok zamówione i zapłacone. Z rozpędu wziąłem jeszcze Meteorologię i Poradnik pilota ))

        Książki będą pewnie w czwartek, tak jak ta poprzednia, więc od razu napiszę, jak się prezentują.

      7. 07-10-2007, 23:26#7

        Według mnie książki L. Szutowskiego są dobrze napisane, sam przeczytałem "Budowa i pilotaż" oraz "Podręcznik pilota" choć na żaden kurs sie nie wybieram W tej pierwszej książce jak sama nazwa wskazuje jest budowa oraz tylko podstawowe informacje i pilotaż, za to druga to pilotaż, procedury lotnicze, mapy, meteorologia, prawo, komunikacja, akrobacja... itp itd.
        Dlatego najlepiej zaopatrzyć się w obie książki, jest też "Poradnik pilota samolotowego" ale z tego co wiem przeznaczony jest do szkolenia na IFR i wielosilniki, ale też dla już latających jako ściągawka.
      8. 07-10-2007, 23:35#8

        Niestety z podrecznika pilota wiele sie nie nauczysz jezeli nie masz zadnych podstaw - niektore tematy sa strasznie pobieznie i raczej jest to pewnego sensu kompendium wiedzy do jakis powtorek - juz nie wspomne ze procedury i prawo lotnicze w ksiazce sa nieaktualne (chyba ze wyszla ostatnio nowa wersja o ktorej nie wiem) - najlepsze byly podreczniki wydane jeszcze przez areoklub Polski ale trudno je dostac.

      9. 08-10-2007, 00:09#9Te są najnowsze:
        Budowa i Pilotaż Samolotów Lekkich- wydanie drugie- 2007
        Podręcznik Pilota Samolotowego- wydanie czwarte - 2006
      10. 08-10-2007, 00:13#10W takim razie ja mowie o podreczniku pilota 2006 - wiekszosc procedur i przepisow byla juz wtedy nieaktualna.
      11. 08-10-2007, 15:45#11

        wyszly 3 ksiazki pana Szutowskiego, podrecznik pilota, poradnik, budowa i pilotaż samolotow.

        Tak jak pisal thewho, jednak to nie wszystko... no coz to są przeciez jedyne materialy do nauki, innego na polskim rynku nie ma. (nie wspominajac o wydaniach aeroklubu polskiego i PRL- polecam! ).

        pzdr.

      12. 10-10-2007, 12:01#12

        Zamieszczone przez S. T

        (nie wspominajac o wydaniach aeroklubu polskiego i PRL- polecam! ).

        Czyli co konkretnie?
      13. 18-10-2007, 04:16#13

        Witam.
        Ksiazke wciagnalem w kilka dni, teraz zaczalem szkolenie PPL i naprawde duzo mi wyjasnila, chociaz szkolenie mam po angielsku. To jakies 60 zl, nie powiem, ze zle wydalem te pieniadze.
        Pozdrawiam!

      14. 18-10-2007, 07:08#14

        ModTeamSenior Screener

        Ja czytałem również i dla mnie była raczej średnia. Z pewnością nie może być jedynym źródłem wiedzy, bo jak napisali koledzy powyżej, są tematy jedynie nakreślone i zawarte w bardzo pobieżny sposób.
        Również polecam książki wydawane przez AP.

        Biało- Czerwone Iskry
        Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
        Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
        Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

      15. 18-10-2007, 11:21#15Hej, dosłownie przed chwilą przyszły książki.... &#*@#! %$*^! @# Poczta Polska!!! Ponad tydzień szedł priorytet!

        No ale ok. Już są także jestem happy

        Zatem tak:

        Budowa i pilotaż samolotów lekkich

        W książce tematy poruszane to, jak nazwa mówi, przede wszystkim budowa samolotu i jego pilotaż. Jeszcze nie czytałem żadnej z nowo przybyłych książek, ale tak po szybkim przejrzeniu wygląda bardzo okazale. Materiał zdaje się być obszernie i wyczerpująco opisany.

        Czyli mamy budowę samolotu, budowę i obsługę przyrządów, wykonywanie manewrów, lot poziomy itp. zakręty, traffic pattern, zachowanie się samolotu, bezpieczeństwo lotu, przygotowania przed lotem i tak ogólnie o tym "jak się lata", o nawigacji chyba tylko kilka stron. Myślę, że książka jest bardzo dobra, pierwszy wybór jeśli chodzi o przygotowanie do PPL.

        Poradnik pilota samolotowego

        Zawiera rozdziały takie jak: korzystanie z materiałów AIP, Jeppesen, nawigacja, łączność, wykonywanie lotów, loty w nocy, prawo lotnicze itp.

        Pełno w nim mapek, diagramów, tabel, wzorów, ale treść oczywiście też jest. Pewnie wezmę to jako drugą pozycję po Budowie i Pilotażu. Nie wiem, czy niezbędne, ale na pewno warto.

        Meteorologia

        Najgrubsza książka. Nie ma co mówić - meteorologia. Ogrom materiału! Mam dziwne wrażenie, że po przeczytaniu będę lepiej pogodę przepowiadał, niż TVN Meteo

        No i Podręcznik Pilota Samolotowego, który nabyłem wcześniej

        Zbiór najważniejszych wiadomości dotyczących awiacji. Tematy krótko opisane. Raczej powinien służyć do odświeżenia już nabytej wiedzy.

      16. 18-10-2007, 13:29#16mi brakuje ksiazki nt. nawigacji, tak naprawde to ejst tylko 1 z Aeroklubu PRL pana Wyrozumskiego.
      17. 21-10-2007, 18:43#17

        Może mi ktoś powiedzieć czy książka z tej serii dotycząca meteorologii (Piotra Szewczaka) w jakiś znaczny sposób różni się od "Meteorologii dla lotnictwa sportowego" Ostrowskiego? Bo zastanawiam się nad jej kupnem ale nie wiem czy jest sens gdy mam tą Ostrowskiego.
        Z góry dzięki za pomocną odpowiedź.

      18. 29-10-2007, 19:28#18A na początek, przed szkoleniem jeszcze warto kupic, żeby się "wdrożyć"?
      19. 17-11-2007, 14:17#19

        jedyne co mam to podrecznik pilota samolotowego ale powiedzmy sobie wprost na tym tylko egzaminu sie nie zdaje badz nie zda

        sam bazuje na starych ksiazkach Aeroklubu PRL

        na allegro astronomiczne ceny

      20. 17-11-2007, 15:37#20

        Polecamy

        Zamieszczone przez ziaro

        sam bazuje na starych ksiazkach Aeroklubu PRL

        na allegro astronomiczne ceny

        I dobrze robisz. A z tymi cenami to tak jak mowisz - astronomiczne. Polecam wydac astronomiczna sume na ksiazke - zrobic ksero i wystawic znowu za astronomiczna cene na allegro
        W najgorszym wypadku bedziemy mieli za darmo ksiazke a czasami i troche grosza wpadnie

      Szkolenia lotnicze

      Firma Aviation Artur Trendak przygotowała specjalną ofertę kursu do Świadectwa Kwalifikacji Pilota Wiatrakowca.

      Spełnij swoje lotnicze marzenia i zostań pilotem wiatrakowca. Nasza kadra instruktorów prowadzi specjalistyczny kurs, dzięki któremu, w krótkim czasie zdobędziesz umiejętności pilotowania maszyn ultralekkich.

      Pierwszym krokiem na drodze do marzeń o lataniu, jest uzyskanie Świadectwa Kwalifikacji Pilota Wiatrakowca. Uprawnienie to pozwoli Ci na samodzielne pilotowanie wiatrakowców w całej Europie i na Świecie*.

      Celem programu szkolenia, jest przygotowanie przyszłego pilota do bezpiecznego wykonywania operacji lotniczych, zgodnie z zasadami wykonywania lotów z widzialnością VFR (Visual Flight Rules).

      Cały program szkolenia został podzielony na dwie części:

      Kurs teoretyczny (30 godzin online) – Każdy kursant otrzymuje materiały szkoleniowe, wsparcie dydaktyczne oparte na wykładach online oraz możliwość wideokonferencji z instruktorem. W trakcie szkolenia adept zdobywa wiedzę z zakresu prawa lotniczego, meteorologii, nawigacji, zasad lotu, łączności oraz budowy i funkcjonowania wiatrakowca.

      Kurs praktyczny (minimum 25 godzin) – w czasie szkolenia praktycznego kursanci wykonują loty indywidualne z instruktorem – minimum 10 godzin, następnie przechodzą do lotów samodzielnych.

      Do dyspozycji każdego adepta czeka:

      – Flota wiatrakowców AAT

      – Kadra instruktorów AAT (kilkukrotni mistrzowie Polski, Europy oraz Świata)

      – Elastyczne terminy i miejsca szkoleń

      – Wewnętrzne lądowisko

      – Urozmaicone trasy powietrzne (różne stopnie trudności)

      Warunki wstępne do szkolenia UAGP to ukończone 16 lat oraz orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy krajowej. Jako producent wiatrakowców dobieramy maszyny pod gusta i wymagania przyszłych pilotów zapewniając maksymalny komfort i wygodę.

      Szczegółowe informacje dostępne w biurze szkoleń AAT:

      Patryk Kazimierski

      Tel: 575 100 120

      E-mail: patryk. eu

      *Dotyczy wybranych Państw, które honorują polskie uprawnienia lotnicze.

      Szkoły lotnicze AAT

      AAT Baranów

      +48 575 100 120

      patryk. eu

      ul. Nowowiejskiego 26a, 96-313 Jaktorów

      www. trendak. eu

      AAT Gliwice

      792 051 106

      muchowiec. aw@gmail. com

      AAT Poznań

      784 424 725

      kontakt@lotynadwarta. pl

      Lądowisko Słonawy

      Autogyre Academy – France

      +33 6 42 56 36 53

      contact@autogyre-academy. com

      29 rue de Bourgogne, 75007 Paris

      http://www. elateam. com/

      WINGS – AUSTRIA

      Tel. : 00 43 664 10 21 424

      office@wings. at

      http://www. wings. at/

      EXCALIBUR CITY – Czech Republic

      Tel: 00420 515 206 301 / 00 43 664 10 21 424

      info@excaliburcity. com / office@wings. at

      Chvalovice–Hatě 182 CZ – 669 02 Znojmo

      http://www. excaliburcity. com/letiste/cs/... http://www. at

      Podręcznik do szkolenia pilotów Fujitsu Mpf3153ah

      Bezpośredni link do pobrania Podręcznik do szkolenia pilotów Fujitsu Mpf3153ah

      Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

      Ostatnia aktualizacja Podręcznik do szkolenia pilotów Fujitsu Mpf3153ah

      Osiągi {konfiguracja gładka, ISA}
      Prędkość maksymalna pozioma1, 090 km/h (590 KTAS)Prędkość nieprzekraczalna572 KEAS/0. 95 M / 500KEAS/1, 15 MNPrędkość wznoszenia117 m/sec (23, 000 ft/min)Pułap praktyczny13, 715 m (45, 000 ft)Przeciążenia dopuszczalne+ 8 / - 3 gPrzeciążenie długotrwałe (na poziomie morza)8, 0 gPrzeciążenie długotrwałe (na wysokości 4572 m)5, 2 gDługość rozbiegu / dobiegu450 / 655 m (1, 475 / 2, 150 ft)Zasięg w konfiguracji gładkiej / z zewn. zbiornikami1. 980 / 2. 720 km (1, 070 / 1, 470 Mm)