Cisco 4451-X to wydajny router firmy Cisco, który oferuje wielu użytkownikom możliwość zarządzania siecią za pomocą szerokich zakresów funkcji i możliwości. Router ma szerokie zastosowanie w różnych sieciach, w tym w sieciach przedsiębiorstw i korporacyjnych. Cisco 4451-X zapewnia wysoką wydajność, wyjątkową skalowalność i wsparcie dla wielu protokołów sieciowych. Programowanie, konserwacja i rozwiązywanie problemów routera Cisco 4451-X może być skomplikowane, dlatego ważne jest, aby mieć dobrze wykwalifikowanych specjalistów od sieci, którzy mogą zapewnić wsparcie w tych zadaniach. Wsparcie to może obejmować doradztwo, konfigurację i obsługę routera Cisco 4451-X, a także dostarczanie narzędzi i technik, które pomogą upewnić się, że sieć działa prawidłowo i wydajnie.
Ostatnia aktualizacja: Programowanie Konserwacja Rozwiązywanie problemów Cisco 4451 X
W przypadku awarii zakładu personel obsługi technicznej jest uzależniony od jak najszybszego posiadania dokumentacji dotkniętego obszaru lub obiektu. Jednym z wyzwań jest poszukiwanie samego obiektu – w wielu folderach, cyfrowych kontenerach systemów zarządzania dokumentami i wreszcie plików PDF. Ale nie wystarczy znaleźć schemat wraz z jego nazwą, potrzebujesz również wszystkich skojarzonych atrybutów i powiązań, aby złącza i pojemność były najlepiej dopasowane, gdy urządzenia są wymieniane lub naprawiane.
Jednak technicy zazwyczaj nie są zaznajomieni ze złożonymi systemami inżynieryjnymi, które zawierają wszystkie te dane, nie mówiąc już o strukturach dokumentacji i standardach. I to nie jest ich praca, tak czy owak. Potrzebują tylko bardzo konkretnych informacji – potrzebują ich prostych i szybkich, ponieważ w przypadku usterki, upływający czas to często dużo pieniędzy.
EB Mobile Viewprosta wyszukiwarka
Dla wszystkich systemów inżynieryjnych AUCOTEC, takich jak ELCAD, AUCOPLAN, RUPLAN, a teraz także dla platformy współpracy Engineering Base (EB), EB Mobile View to narzędzie, które zapewnia najprostszą obsługę i szybkie lokalizowanie w takich przypadkach. W tym celu istniejące projekty można łatwo eksportować z systemów do narzędzia opartego na przeglądarce, czyli niezależnnie od systemu operacyjnego. Ten eksport może być połączony z zarządzaniem rewizjami. EB Mobile View synchronizuje się z najnowszym statusem dokumentacji instalacji.
W celu konserwacji dział serwisowy przeciąga dane projektu, które są również dostępne online, na urządzenie mobilne i przenosi je do instalacji. Wadliwy obiekt można znaleźć w krótkim czasie za pomocą prostego wpisu wyszukiwania. Instalatorzy mogą następnie poruszać się po logice cyfrowego bliźniaka na laptopie lub tablecie za pomocą technologii dotykowej i uzyskać wszelkie potrzebne informacje bezpośrednio na ekranie. Na przykład wyświetlacz "Motor 1" zawiera również dane dotyczące jego działania, wszystkie złącza, informacje o producencie i inne parametry techniczne – bez konieczności posiadania wiedzy systemowej i specjalistycznej wiedzy inżynieryjnej.
Identyfikować, naprawiać, informować
Aplikacja - używana w kontekście Engineering Base — nie tylko sprawia, że lokalizowanie odpowiednich danych obiektu w celu rozwiązywania problemów lub konserwacji jest szczególnie łatwe i wydajne. W końcu wiedza o danym obiekcie nie wystarczy. Po naprawie lub wymianie dokumentacja musi zostać zaktualizowana tak, aby – nie tylko w następnym "najgorszym scenariuszu" – udokumentowany stan as-is faktycznie odpowiadał rzeczywistości instalacji, czyli jest prawdziwym cyfrowym bliźniakiem, a nie "starszą siostrą" eksploatowanego zakładu lub maszyny.
W tym celu EB Mobile View umożliwia redlining bezpośrednio w załadowanej dokumentacji EB. Po wyeliminowaniu usterki technik zaznacza odpowiedni obiekt i nadaje mu nazwę usterki. Znaczenie informacji można również podkreślić, po prostu zaznaczając pole "pilne". Za pomocą jednego kliknięcia na "transfer", EB Mobile View zestawia pakiet ze wszystkimi informacjami o usłudze i eksportuje go w wiadomości do działu inżynieryjnego, gdzie specjaliści wczytują dane do EB.
Bycie na bieżąco to nazwa gry
EB tworzy zadanie inżynieryjne na podstawie informacji o usłudze otrzymanych z EB Mobile View, które automatycznie pojawiają się na liście zadań dla działu inżynieryjnego. Obejmuje to nazwę usterek, komentarze, a także wszystkie arkusze redlining i stan "Importowane z EB Mobile View". Każdy z arkuszy redlining jest połączony z oryginalnym arkuszem w EB. W związku z tym inżynierowie nie muszą również szukać, aby ostatecznie przekazać informacje dotyczące konserwacji do odpowiedniego miejsca. Po wykonaniu tej sprawy pojawia się nowy stan rewizji, który jest przenoszony do EB Mobile vView. W ten sposób bieżący stan w narzędziu jest zapewniony w każdym nowym incydencie, a usługa jest natychmiast gotowa do pracy.
Retencja wartości
Aplikacja niezależna od systemu operacyjnego sprawia, że technicy są bardziej elastyczni i szybsi w rozwiązywaniu problemów i konserwacji. Łatwość obsługi jest tutaj kluczowym czynnikiem. Ponadto aplikacja zapewnia proste i bezpieczne informacje zwrotne o usługach do inżynierii. Oznacza to, że cyfrowy bliźniak instalacji lub maszyny jest zawsze aktualny, a dokumentacja ze wszystkimi starannie skompilowanymi danymi zachowuje swoją wysoką wartość, ponieważ dane te mogą być niezawodnie wykorzystywane w dowolnym momencie - nie tylko do rozwiązywania problemów, ale także do konserwacji, konwersji, planowania wyłączeń lub pozwoleń na pracę.
Jeśli wystąpią problemy z połączeniem z urządzeniem Bluetooth, poniżej przedstawiono rozwiązania, które warto wypróbować.
Zanim zaczniesz
Przed rozpoczęciem rozwiązywania problemów z funkcją Bluetooth w Twoim urządzeniu sprawdź wykonaj następujące czynności:
Sprawdź informacje o produkcie
Jeśli podczas konfigurowania nowego urządzenia brakuje funkcji Bluetooth, sprawdź w specyfikacji produktu, czy zapewnia on obsługę funkcji Bluetooth. Niektóre urządzenia nie obsługują protokołu Bluetooth.
Upewnij się, że łączność Bluetooth jest włączona.
Jeśli używasz laptopa z wmontowanym w obudowie fizycznym przełącznikiem funkcji Bluetooth, upewnij się, że przełącznik znajduje się w pozycji włączonej.
W systemie Windows 11 można na dwa sposoby sprawdzić, czy funkcja Bluetooth jest włączona. W tym celu:
Zaewidencjonuj szybkie ustawienia: Wybierz ikonę Sieć, Dźwięk lub Bateria ( ) po prawej stronie paska zadań, poszukaj szybkiego ustawienia Bluetooth , a następnie wybierz pozycję Bluetooth, aby je włączyć. Jeśli urządzenie Windows 11 nie jest podłączone do żadnych akcesoriów Bluetooth, zobaczysz komunikat "Nie połączono".
Zaewidencjonuj ustawienia: Wybierz pozycję Start > Ustawienia > urządzeń & Bluetooth. Upewnij się, że funkcja Bluetooth jest włączona.
Uwaga: Tuż po włączeniu funkcji Bluetooth w obszarze Ustawienia zostanie wyświetlony następujący komunikat:
"Wykrywalny jako <computer_name>"
Sprawdź swoje urządzenie Bluetooth
Upewnij się, że urządzenie jest włączone, naładowane lub ma świeże baterie oraz znajduje się w zasięgu komputera. Następnie zrób tak:
Wyłącz urządzenia Bluetooth, odczekaj kilka sekund, a następnie włącz je ponownie.
Upewnij się, że urządzenie Bluetooth znajduje się w zasięgu. Jeśli urządzenie Bluetooth działa wolno lub nie odpowiada, upewnij się, że nie jest zbyt blisko innego urządzenia USB podłączonego do portu USB 3. 0. Nieekranowane urządzenia USB mogą czasami zakłócać połączenia Bluetooth.
Sprawdź komputer
Na komputerze, który ma być sparowany:
Upewnij się, że tryb samolotowy jest wyłączony:Wybierz ikonę Sieć, Dźwięk lub Bateria ( ) po prawej stronie paska zadań, a następnie upewnij się, że szybkie ustawienie Tryb samolotowy jest wyłączone. Włącz lub wyłącz funkcję Bluetooth: Wybierz pozycję Start > Ustawienia > urządzeń & Bluetooth. Wyłącz funkcję Bluetooth , poczekaj kilka sekund, a następnie włącz ją ponownie. Usuń urządzenie Bluetooth, a następnie dodaj je ponownie: Wybierz kolejno pozycje Start > Ustawienia > Bluetooth i urządzenia > Urządzenia . W obszarze Urządzenia wybierz pozycję Więcej opcji dla urządzenia Bluetooth, z którym występują problemy z nawiązaniem połączenia, a następnie wybierz pozycję Usuń urządzenie > Tak. Aby dowiedzieć się więcej o ponownym sparowaniu Twojego urządzenia Bluetooth, zobacz Łączenie się z urządzeniem Bluetooth.Jeśli łączność przez Bluetooth nie działa lub brakuje ikony funkcji Bluetooth
Jeśli funkcja Bluetooth nie działa, spróbuj wykonać poniższe czynności. Oto niektóre inne typowe problemy:
Brakuje ikony Bluetooth albo funkcji Bluetooth nie można włączyć lub wyłączyć.
Funkcja Bluetooth nie działa po zainstalowaniu aktualizacji systemu Windows.
Funkcja Bluetooth nie działa po uaktualnieniu do systemu Windows 11 z systemu Windows 10.
W Menedżerze urządzeń nie wyświetla się urządzenie Bluetooth i nie ma żadnych nieznanych urządzeń.
Aby rozpocząć, wybierz nagłówek w celu wyświetlenia więcej informacji.
Jeśli niedawno uaktualniono do systemu Windows 11 lub zainstalowano aktualizacje systemu Windows 11, możliwe, że obecny sterownik jest przeznaczony dla poprzedniej wersji systemu Windows. Aby automatycznie sprawdzić dostępność aktualizacji sterownika:
Wybierz pozycję Wyszukaj na pasku zadań, wpisz ciąg menedżer urządzeń, a następnie wybierz pozycję Menedżer urządzeń z listy wyników.
W Menedżerze urządzeń wybierz pozycję Bluetooth, a następnie wybierz nazwę karty Bluetooth, która może zawierać wyraz „radio”.
Naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) kartę Bluetooth, a następnie wybierz pozycję Aktualizuj sterownik > Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika. Postępuj zgodnie z instrukcjami, a następnie wybierz pozycję Zamknij.
Po zainstalowaniu zaktualizowanego sterownika wybierz pozycję Uruchom > > Zasilanie uruchom ponownie, jeśli zostanie wyświetlony monit o ponowne uruchomienie, a następnie sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany.
Jeśli system Windows nie może znaleźć nowego sterownika Bluetooth, przejdź do witryny internetowej producenta komputera, aby pobrać stamtąd najnowszy sterownik Bluetooth.
Ważne: Nieaktualny lub niezgodny sterownik jest jedną z najczęstszych przyczyn problemów z połączeniami Bluetooth.
Aby ręcznie zainstalować sterownik Bluetooth:
Przejdź do witryny internetowej producenta komputera i pobierz najnowszy sterownik. Następnie wykonaj jedną z następujących czynności:
W przypadku pobrania pliku wykonywalnego (exe) kliknij dwukrotnie plik, aby go uruchomić i zainstalować sterowniki. To wszystko, co trzeba zrobić.
W przypadku pobrania osobnych plików, z których co najmniej jeden ma rozszerzenie nazwy pliku inf, a inny — rozszerzenie. sys, wykonaj następujące czynności:
Tuż po włączeniu funkcji Bluetooth w obszarze Ustawienia zostanie wyświetlony następujący komunikat:
„Urządzenie jest teraz możliwe do wykrycia jako <nazwa_komputera>”
Sprawdź swoje urządzenie Bluetooth
Upewnij się, że urządzenie jest włączone, naładowane lub ma świeże baterie oraz znajduje się w zasięgu komputera, z którym chcesz nawiązać połączenie. Następnie zrób tak:
Sprawdź komputer
Upewnij się, że tryb samolotowy jest wyłączony: Wybierz menu Start , następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Sieci i internet > Tryb samolotowy . Upewnij się, że Tryb samolotowy jest wyłączony.
Wybierz pozycję Wyszukaj na pasku zadań, wpisz menedżer urządzeń, a następnie wybierz pozycję Menedżer urządzeń z listy wyników.
W Menedżer urządzeń wybierz pozycję Bluetooth > nazwę karty Bluetooth. (Jeśli jej tam nie ma, zajrzyj do sekcji Inne urządzenia).
Naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) kartę sieciową, a następnie wybierz pozycję Aktualizuj sterownik , > Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu sterowników.
Wybierz opcję Przeglądaj, wybierz lokalizację, w której zapisane są pliki sterownika, a następnie naciśnij przycisk OK.
Wybierz pozycję Dalej i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby zainstalować sterownik. Po zakończeniu instalacji naciśnij przycisk Zamknij.
Po zaktualizowaniu sterownika wybierz pozycję Uruchom > zasilanie > Uruchom ponownie, jeśli zostanie wyświetlony monit o ponowne uruchomienie, i sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany.
Jeśli nie widzisz ikony połączenia Bluetooth, ale urządzenie Bluetooth jest wyświetlane w Menedżerze urządzeń, spróbuj odinstalować adapter Bluetooth i wykonaj ponowną instalację. Oto odpowiednia procedura:
Wybierz pozycję Wyszukaj na pasku zadań, wpisz tekst menedżer urządzeń, a następnie wybierz pozycję Menedżer urządzeń z wyników.
W Menedżerze urządzeń wybierz pozycję Bluetooth. Naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) nazwę karty Bluetooth (która może zawierać wyraz "radio"), a następnie wybierz pozycję Odinstaluj urządzenie > Odinstaluj.
Wybierz przycisk Start , a następnie wybierz pozycję Zasilanie > Zamknij .
Po wyłączeniu urządzenia odczekaj kilka sekund, a następnie włącz je ponownie. System Windows spróbuje ponownie zainstalować sterownik.
Jeśli system Windows nie zainstaluje sterownika ponownie automatycznie, otwórz Menedżer urządzeń i wybierz pozycję Akcja > Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu.
Uwaga: Aby uzyskać najnowsze sterowniki dla karty Bluetooth może być konieczne skontaktowanie się z producentem komputera lub innego sprzętu.
Jeśli te kroki nie pomogą rozwiązać problemu z łącznością Bluetooth, przejdź do Centrum opinii o systemie Windows i zgłoś błąd. Pomoże to firmie Microsoft ustalić główną przyczynę tego problemu.
Podaj szczegółowe informacje o wykonywanych czynnościach lub podejmowanych krokach w chwili, gdy wystąpił problem. Na przykład jeśli problemy z funkcją Bluetooth zaczęły występować po aktualizacji systemu Windows lub zmianie wersji systemu Windows, dołącz taką informację.
Otwieranie Centrum opiniiUwaga: Jeśli Twoim urządzeniem zarządza administrator w szkole lub w pracy i nie widzisz ikony Bluetooth, być może funkcja ta została wyłączona w Twojej organizacji. Skontaktuj się z pracownikiem pomocy technicznej IT.
Rozwiązywanie problemów z akcesoriami Bluetooth
Jeśli można włączyć funkcję Bluetooth, ale występują problemy z parowaniem lub używaniem akcesorium Bluetooth, zobacz poniższe kroki dotyczące rozwiązywania typowych problemów z akcesoriami Bluetooth.
Należy także sprawdzić witrynę internetową producenta urządzenia Bluetooth, szczególnie w przypadku, gdy inne urządzenia Bluetooth działają. Producent urządzenia prawdopodobnie będzie miał bardziej szczegółowe informacje specyficzne dla danego produktu oraz odnośną procedurę rozwiązywania problemów.
Aby rozpocząć, wybierz nagłówek w celu wyświetlenia więcej informacji.
Jeśli pojawi się monit o wprowadzenie kodu PIN umożliwiającego korzystanie z urządzenia, ale nie znasz tego kodu:
Poszukaj kodu PIN w dokumentacji urządzenia albo na samym urządzeniu.
Spróbuj 0000 lub 1234.
Jeśli pojawi się monit o wprowadzenie kodu PIN, ale nie widzisz miejsca do wpisania numeru na ekranie komputera, wpisz 0000 na klawiaturze Bluetooth, a następnie naciśnij klawisz Enter.
Spróbuj usunąć urządzenie, a następnie sparuj je ponownie. Urządzenie może być sparowane, ale niepołączone — klawiatury, myszy i pióra Bluetooth łączą się tylko w razie potrzeby.
Aby usunąć urządzenie Bluetooth, wybierz pozycję Start > Ustawienia > urządzeń Bluetooth & > Urządzenia . W obszarze Urządzenia wybierz pozycję Więcej opcji dla sparowanego, ale nie działającego urządzenia Bluetooth, a następnie wybierz pozycję Usuń urządzenie > Tak. Następnie sparuj urządzenie ponownie. Aby uzyskać więcej informacji na temat parowania urządzeń, zobacz temat
Jeśli występują problemy z podłączeniem urządzenia audio Bluetooth lub odsłuchem dźwięku:
Upewnij się, że urządzenie audio jest w zasięgu komputera.
Upewnij się, że dźwięk jest odtwarzany za pośrednictwem urządzenia Bluetooth. Wybierz pozycję Start > Ustawienia > Dźwięk > systemowy . Wybierz pozycję Wybierz miejsce odtwarzania dźwięku, a następnie wybierz urządzenie Bluetooth.
Jeśli urządzenie Bluetooth jest wyświetlane jako sparowane w obszarze Ustawienia > urządzeń Bluetooth & > Urządzeniami , ale nie słyszysz dźwięku, upewnij się, że jest ono podłączone. W obszarze Urządzenia wybierz pozycję Więcej opcji obok urządzenia, a następnie wybierz pozycję Połącz.
Spróbuj usunąć urządzenie Bluetooth, a następnie sparuj je ponownie. Aby usunąć urządzenie Bluetooth, wybierz pozycję Start > Ustawienia > urządzeń Bluetooth & > Urządzenia .
Jeśli urządzenie jest podłączone, ale dźwięk ma niską jakość:
Upewnij się, że dźwięk jest odtwarzany za pośrednictwem urządzenia Bluetooth. W obszarze Wybierz, gdzie chcesz odtwarzać dźwięk, wybierz urządzenie Bluetooth.
Wstrzymaj inne działania, które mogą używać funkcji Bluetooth, takie jak udostępnianie plików przez Bluetooth. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rozwiązywanie problemów z dźwiękiem w systemie Windows.
Sprawdź, czy dla urządzenia Bluetooth został wybrany dźwięk stereo, aby zapewnić najlepszą jakość dźwięku. W tym celu:
Po prawej stronie paska zadań kliknij pozycję Głośność , a następnie wybierz pozycję Zarządzaj urządzeniami audio, aby wybrać urządzenie do odtwarzania.
Wybierz urządzenie Bluetooth i upewnij się, że opcja Stereo jest zaznaczona. (Opcją zapewniającą niższą jakość dźwięku jest Urządzenie głośnomówiące).
Jeśli opcja stereo nie jest dostępna, usuń urządzenie z obszaru Ustawienia > urządzeń Bluetooth & > Urządzenia , a następnie dodaj je ponownie. Następnie ponownie sprawdź panel głośności, aby upewnić się, że wybrano opcję stereo.
Udostępnianie plikówJeśli występują problemy z udostępnianiem plików za pośrednictwem połączenia Bluetooth:
Spróbuj użyć funkcji udostępniania w pobliżu. Dowiedz się więcej na temat udostępniania w pobliżu
Upewnij się, że funkcja Bluetooth jest włączona na urządzeniu wysyłającym i odbierającym. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Udostępnianie plików przez Bluetooth.
Uwaga: Funkcja udostępniania w pobliżu jest dostępna tylko w systemie Windows 10 w wersji 1803 i w systemie Windows 11.
TelefonyKod PIN powinien zostać wyświetlony na ekranie telefonu lub ekranie komputera. Upewnij się, że na obu urządzeniach widzisz prawidłowy numer PIN.
Kontrolery ruchuAby uzyskać pomoc w rozwiązywaniu problemów z kontrolerami ruchu łączącymi się przez Bluetooth, zobacz Kontrolery w Windows Mixed Reality.
Opaski monitorujące sprawność fizycznąAby uzyskać pomoc w rozwiązywaniu problemów z czujnikami fitness łączącymi się przez Bluetooth, zobacz instrukcje producenta urządzenia.
Jeśli żaden krok opisany w tym artykule nie pomógł lub nie widzisz rozwiązania swojego problemu, przejdź do Centrum opinii o systemie Windows i zgłoś błąd.
Podaj szczegółowe informacje o wykonywanych czynnościach w chwili, gdy wystąpił problem. ms/btfeedbackhub" target="_blank">Otwieranie Centrum opinii W systemie Windows 10 można na dwa sposoby sprawdzić, czy funkcja Bluetooth jest włączona. W tym celu: Sprawdź pasek zadań. Wybierz centrum akcji ( lub ). Jeśli funkcja Bluetooth nie jest widoczna, wybierz pozycję Rozwiń , aby odkryć funkcję Bluetooth, a następnie wybierz pozycję Bluetooth , aby ją włączyć. Nastąpi wyświetlenie komunikatu „Brak połączenia”, jeśli Twoje urządzenie z systemem Windows 10 nie jest sparowane z żadnymi akcesoriami Bluetooth. Sprawdź obszar Ustawienia. Naciśnij przycisk Start , a następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Urządzenia > Bluetooth i inne urządzenia . Upewnij się, że funkcja Bluetooth jest włączona. Uwagi: Zanim zaczniesz
Sprawdź informacje o produkcie
Upewnij się, że łączność Bluetooth jest włączona.
Jeśli łączność przez Bluetooth nie działa lub brakuje ikony funkcji Bluetooth
Funkcja Bluetooth nie działa po zainstalowaniu aktualizacji systemu Windows 10.
Funkcja Bluetooth nie działa po uaktualnieniu do systemu Windows 10 z systemu Windows 8. 1 lub Windows 7.
Wybierz menu Start , następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Aktualizacje i zabezpieczenia > Rozwiązywanie problemów . W obszarze Znajdź i rozwiąż inne problemy wybierz pozycję Bluetooth, a następnie wybierz pozycję Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów i postępuj zgodnie z instrukcjami.
Otwórz ustawienia narzędzia do rozwiązywania problemówJeśli niedawno uaktualniono do systemu Windows 10 lub zainstalowano aktualizacje systemu Windows 10, możliwe, że obecny sterownik jest przeznaczony dla poprzedniej wersji systemu Windows. Aby automatycznie sprawdzić dostępność aktualizacji sterownika:
W polu wyszukiwania na pasku zadań wyszukaj frazy Menedżer urządzeń, a następnie wybierz pozycję Menedżer urządzeń z listy wyników.
Naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) nazwę karty Bluetooth, a następnie wybierz kolejno opcje Aktualizuj sterownik > Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika. Postępuj zgodnie z instrukcjami, a następnie wybierz pozycję Zamknij.
Po zainstalowaniu zaktualizowanego sterownika, jeśli zostanie wyświetlony monit o ponowne uruchomienie komputera, wybierz przycisk Start , a następnie kolejno pozycje Zasilanie > Uruchom ponownie , jeżeli zostanie wyświetlony monit o ponownym uruchomieniu komputera, i sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany.
W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz frazę Menedżer urządzeń, a następnie wybierz pozycję Menedżer urządzeń z listy wyników.
W Menedżerze urządzeń wybierz pozycję Bluetooth > nazwa karty Bluetooth.
Naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) kartę sieciową, a następnie wybierz pozycję Aktualizuj sterownik > Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika.
Po zaktualizowaniu sterownika, jeśli zostanie wyświetlony monit o ponowne uruchomienie komputera, wybierz przycisk Start , a następnie kolejno pozycje Zasilanie > Uruchom ponownie, jeśli zostanie wyświetlony monit o ponownym uruchomieniu komputera, i sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany.
W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz frazę menedżer urządzeń, a następnie z listy wyników wybierz pozycję Menedżer urządzeń .
W Menedżerze urządzeń wybierz pozycję Bluetooth. Naciśnij i przytrzymaj lub kliknij prawym przyciskiem myszy nazwę karty Bluetooth, która może zawierać wyraz „radio”, i wybierz opcję Odinstaluj urządzenie.
Wybierz menu Start , a następnie wybierz kolejno pozycje Zasilanie > Wyłącz .
Jeśli system Windows nie zainstaluje sterownika ponownie automatycznie, otwórz Menedżera urządzeń i wybierz kolejno pozycje Akcja > Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu.
Jeśli te sposoby nie pomogą rozwiązać problemu z łącznością Bluetooth, przejdź do Centrum opinii o systemie Windows i zgłoś błąd.
Podaj szczegółowe informacje o wykonywanych czynnościach lub podejmowanych krokach w chwili, gdy wystąpił błąd.
Uwaga: Jeśli Twoim urządzeniem zarządza administrator w szkole lub w pracy i nie widzisz ikony Bluetooth, być może funkcja ta została wyłączona w Twojej organizacji. Skontaktuj się z administratorem systemu.
Rozwiązywanie problemów z akcesoriami Bluetooth
Jeśli można włączyć funkcję Bluetooth, ale występują problemy z parowaniem lub używaniem akcesorium Bluetooth, zobacz poniższe metody rozwiązywania typowych problemów z akcesoriami Bluetooth.
Należy także sprawdzić witrynę internetową producenta urządzenia, szczególnie w przypadku, gdy inne urządzenia Bluetooth działają.
Spróbuj 0000 lub 1234.
Aby odłączyć urządzenie Bluetooth, wybierz przycisk Start , a następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Urządzenia > Bluetooth i inne urządzenia . Zaznacz urządzenie Bluetooth, które jest sparowane, ale nie działa, a następnie wybierz kolejno pozycje Usuń urządzenie > Tak.
Upewnij się, że dźwięk jest odtwarzany za pośrednictwem urządzenia Bluetooth. Wybierz menu Start , a następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > System > Dźwięk . W obszarze Wybierz urządzenie wyjściowe, zaznacz urządzenie Bluetooth.
Jeśli urządzenie jest wyświetlane jako Sparowane, ale nie słychać dźwięku, upewnij się, że jest ono połączone. Wybierz menu Start, a następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Urządzenia > Bluetooth i inne urządzenia . W obszarze Bluetooth zaznacz urządzenie, a następnie wybierz przycisk Połącz.
Spróbuj rozłączyć, a następnie ponownie sparować urządzenie. Aby rozłączyć urządzenie, wybierz menu Start , a następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Urządzenia > Bluetooth i inne urządzenia . Zaznacz urządzenie Bluetooth, które jest sparowane, ale nie działa, a następnie wybierz kolejno pozycje Usuń urządzenie > Tak. W obszarze Wybierz urządzenie wyjściowe, zaznacz urządzenie dźwiękowe Bluetooth. com/pl-pl/windows/rozwi%C4%85zywanie-problem%C3%B3w-z-d%C5%BAwi%C4%99kiem-w-systemie-windows-73025246-b61c-40fb-671a-2535c7cd56c8">Rozwiązywanie problemów z dźwiękiem w systemie Windows.
Po prawej stronie paska zadań kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Głośność , a następnie wybierz ikonę cudzysłowu ostrokątnego , aby wybrać urządzenie odtwarzające.
Wybierz urządzenie Bluetooth i upewnij się, że opcja Stereo jest zaznaczona.
Jeśli opcja Stereo nie jest dostępna, usuń urządzenie w obszarze Ustawienia > Urządzenia > Bluetooth i inne urządzenia, a następnie ponownie dodaj to urządzenie. Następnie ponownie sprawdź panel Głośność , aby upewnić się, że opcja stereo jest zaznaczona.
Jeśli elementy sterujące głośnością Bluetooth nie będą działać po zainstalowaniu aktualizacji systemu Windows, wykonaj następujące kroki.
Ostrzeżenie: W przypadku zmodyfikowania rejestru w sposób nieprawidłowy może dojść do poważnych problemów. Aby zapewnić dodatkową ochronę, utwórz kopię zapasową rejestru przed podjęciem próby jego modyfikacji.
Ręcznie wyłącz funkcję głośności bezwzględnej poprzez wprowadzenie zmiany w rejestrze. W tym celu wybierz menu Start i wpisz polecenie cmd. Kliknij prawym przyciskiem myszy Wiersz poleceń w wynikach wyszukiwania i wybierz opcję Uruchom jako administrator.
W oknie Wiersz poleceń wpisz następujące polecenie:
reg add HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Control\Bluetooth\Audio\AVRCP\CT /v DisableAbsoluteVolume /t REG_DWORD /d 1 /f
Aby zmiana w rejestrze została wprowadzona, może być konieczne ponowne uruchomienie systemu Windows.
Aby ponownie włączyć funkcję głośności bezwzględnej, wpisz następujące polecenie w oknie Wiersz poleceń:
reg add HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Control\Bluetooth\Audio\AVRCP\CT /v DisableAbsoluteVolume /t REG_DWORD /d 0 /fUdostępnianie plików
Uwaga: Funkcja udostępniania w pobliżu jest dostępna tylko w systemie Windows 10 w wersji 1803 lub nowszej.
Telefony
Kontrolery ruchu
Opaski monitorujące sprawność fizyczną
Podaj szczegółowe informacje o wykonywanych czynnościach w chwili, gdy wystąpił błąd.
Rozwiązywanie problemów
Jeśli telewizor wydaje się działać nieprawidłowo, najpierw zapoznaj się z poniższą listą potencjalnych problemów i rozwiązań. Można też zapoznać się z sekcją Rozwiązywanie problemów lub Najczęściej zadawane pytania w instrukcji elektronicznej e-Manual. Jeśli żadne z podanych rozwiązań nie dotyczy danego problemu, należy przejść na stronę „www. samsung. com” i kliknąć opcję Wsparcie lub skontaktować się z punktem serwisowym firmy Samsung (szczegóły na tylnej stronie okładki tej instrukcji).
• Panel ekranu TFT LED składa się z subpikseli, których wytworzenie wymaga zaawansowanej technologii.
Mimo to na ekranie może występować kilka jasnych lub ciemnych pikseli. Nie mają one negatywnego wpływu na działanie urządzenia.
• Aby utrzymać telewizor w optymalnym stanie, aktualizuj jego oprogramowanie do najnowszej wersji. Użyj funkcji Aktualizuj teraz lub Aktualizacja automatyczna w menu telewizora ( > Ustawienia > Pomoc techn. > Aktualizacja oprogramowania > Aktualizuj teraz lub Aktualizacja automatyczna).
Telewizor nie włącza się.
• Sprawdź, czy przewód zasilający jest prawidłowo podłączony zarówno do telewizora, jak i gniazdka elektrycznego.
• Upewnij się, że gniazdo sieci elektrycznej jest sprawne, a czujnik pilota na dole telewizora świeci w sposób ciągły na czerwono.
• Naciśnij przycisk w dolnej części telewizora, aby sprawdzić, czy problem nie dotyczy pilota. Jeśli telewizor włączy się, przejdź do punktu „Pilot nie działa”.
Brak lub zniekształcenie obrazu/dźwięku z urządzenia zewnętrznego, wyświetlanykomunikat „Słaby sygnał lub brak sygnału” na ekranie telewizora lub nie można znaleźćkanału.
• Upewnij się, że urządzenie jest prawidłowo podłączone oraz że wszystkie kable są całkowicie wsunięte.
• Odłącz i podłącz ponownie wszystkie kable podłączone do telewizora i urządzeń zewnętrznych. Jeśli to możliwe, przeprowadź próbę z nowymi kablami.
• Sprawdź, czy wybrano odpowiednie źródło sygnału wejściowego ( > Źródło).
• Przeprowadź autodiagnostykę telewizora, aby stwierdzić, czy przyczyną problemu jest telewizor czy urządzenie ( > Ustawienia > Pomoc techn. > Konserwacja urządzenia > Diagnostyka > Test obrazu lub Test dźwięku).
• Jeśli wyniki testu są prawidłowe, uruchom ponownie podłączone urządzenia przez odłączenie i ponowne podłączenie ich przewodów zasilających. Jeśli problem występuje nadal, zapoznaj się ze schematem połączeń w instrukcji użytkownika podłączonego urządzenia.
• Jeśli nie korzystasz z dekodera telewizji kablowej lub satelitarnej, a telewizor odbiera sygnały z anteny lub gniazda kablowego, uruchom funkcję Automatyczne strojenie, aby wyszukać kanały ( > Ustawienia >
Nadawanie > (Ustawienia automatycznego strojenia) > Automatyczne strojenie).
– Ekran Ustawienia automatycznego strojenia może nie być wyświetlany w zależności od modelu lub regionu geograficznego.
– Jeśli korzystasz z dekodera telewizji kablowej lub satelitarnej, zapoznaj się z jego instrukcją obsługi.
Polski
Nie działa moduł CI+.
• Ten telewizor Samsung jest zgodny ze standardem CI+ 1. 4.
• Gdy moduł wspólnego interfejsu CI+ nie jest kompatybilny z tym urządzeniem, należy odłączyć moduł i skontaktować się z operatorem dostarczającym moduł CI+ w celu uzyskania pomocy.
Pilot nie działa.
• Sprawdź, czy podczas naciskania przycisku zasilania na pilocie miga wskaźnik zasilania na dole telewizora.
Jeśli nie, wymień baterie w pilocie.
• Upewnij się, że baterie włożone są zgodnie z oznaczeniami biegunów (+/–).
• Skieruj pilota bezpośrednio na telewizor z odległości 1, 5-1, 8 m.
• Jeśli telewizor został dostarczony z pilotem Pilot Samsung Smart (Bluetooth), sparuj pilot z telewizorem.
Pilot dekodera telewizji kablowej lub satelitarnej nie włącza/wyłącza telewizora ani niereguluje jego głośności.
• Zaprogramuj pilota dekodera telewizji kablowej lub satelitarnej do obsługi telewizora. Kod telewizora SAMSUNG można znaleźć w instrukcji obsługi dekodera telewizji kablowej lub satelitarnej.
Ustawienia telewizora są kasowane po upływie 5 minut.
• Dla telewizora uruchomiono Tryb sklepowy. Zmień Tryb użytkowania w menu Ogólne na Tryb domowy (
> Ustawienia > Ogólne > Menedżer systemu > Tryb użytkowania > Tryb domowy).
Przerywana łączność Wi-Fi
• Upewnij się, że telewizor jest podłączony do sieci ( > Ustawienia > Ogólne > Sieć > Stan sieci).
• Upewnij się, że hasło Wi-Fi zostało wprowadzone prawidłowo.
• Sprawdź odległość pomiędzy telewizorem a modemem lub punktem dostępu. Odległość nie powinna przekraczać 15, 2 m.
• Ogranicz zakłócenia przez rezygnację z użytkowania urządzeń bezprzewodowych lub ich wyłączenie.
Sprawdź również, czy nie ma przeszkód między telewizorem a modemem lub punktem dostępu. (urządzenia elektryczne, telefony bezprzewodowe, ściany murowane/kominki itp. mogą ograniczać siłę sygnału Wi-Fi).
Struktura jednopoziomowa Struktura wielopoziomowa
Bezprzewodowy punkt dostępu
Regenerator sygnału sieci bezprzewodowej
Polski - 18
Problemy z aplikacjami wideo (Youtube itp. )
• Zmień adres DNS na 8. 8. Wybierz > Ustawienia > Ogólne > Sieć > Stan sieci > Ustaw. IP > Ustaw.
DNS > Wprowadź ręcznie > Serwer DNS > wprowadź 8. 8 > OK.
• Zresetuj przez wybranie opcji > Ustawienia > Pomoc techn. > Konserwacja urządzenia > Diagnostyka >
Resetuj Smart Hub.
Co to jest zdalna pomoc techniczna?
Usługa zdalnej pomocy technicznej firmy Samsung obejmuje indywidualną pomoc techniczną serwisanta firmy Samsung, który może zdalnie wykonać następujące czynności:
• Diagnostyka telewizora
• Regulacja ustawień telewizora
• Przywrócenie ustawień fabrycznych telewizora
• Zainstalowanie zalecanych aktualizacji oprogramowania układowego
Jak działa zdalna pomoc techniczna?
Z usługi zdalnej pomocy technicznej Samsung dla telewizora można łatwo skorzystać w następujący sposób:
1. Zadzwoń do punktu serwisowego firmy Samsung i poproś o zdalną pomoc techniczną.
2. Wyświetl menu w telewizorze, a następnie przejdź do menu Pomoc techn.. ( > Ustawienia > Pomoc techn. )
3. Wybierz opcję Zarządzanie zdalne, a następnie przeczytaj i zaakceptuj umowę serwisową. Po wyświetleniu ekranu kodu PIN podaj kod PIN przedstawicielowi serwisu.
4. Przedstawiciel serwisu uzyska wówczas zdalny dostęp do telewizora.
Czujnik Eco a jasność ekranu
Czujnik Eco powoduje automatyczne dostosowywanie jasności ekranu telewizora. Funkcja ta mierzy jasność otoczenia i optymalizuje jasność ekranu telewizora pod jej kątem. Dzięki temu zużycie energii przez telewizor zmniejsza się. Aby wyłączyć tę funkcję, wybierz > Ustawienia > Ogólne > Rozwiązanie Eco > Wykrywanie światła otoczenia.
• Jeśli podczas oglądania telewizji w zaciemnionym miejscu ekran telewizora będzie zbyt ciemny, może to być spowodowane działaniem funkcji Wykrywanie światła otoczenia.
• Czujnik Eco znajduje się w dolnej części telewizora. Czujnika nie należy niczym zasłaniać. Zasłonięcie powoduje zmniejszenie jasności obrazu.
Dbanie o telewizor
• Jeśli do ekranu telewizora została przyklejona naklejka, po jej odklejeniu na ekranie mogą pozostać ślady. Należy usunąć te ślady przed rozpoczęciem użytkowania telewizora.
• Obudowa i ekran telewizora mogą ulec zarysowaniu podczas czyszczenia. Aby uniknąć zarysowań, podczas czyszczenia obudowy i ekranu należy zachować ostrożność i korzystać z miękkiej szmatki.
• Nie należy rozpylać wody ani żadnej cieczy bezpośrednio na urządzenie. Dostanie się do produktu dowolnego płynu może spowodować awarię, pożar lub porażenie prądem.
• Aby wyczyścić ekran, należy wyłączyć telewizor, a następnie ostrożnie zetrzeć z panelu smugi i ślady palców szmatką z mikrofibry. Obudowę lub panel telewizora należy czyścić szmatką z mikrofibry zwilżoną niewielką ilością wody. Następnie należy usunąć wilgoć suchą szmatką. Podczas czyszczenia nie należy naciskać zbyt silnie na powierzchnię panelu, ponieważ może to spowodować jego uszkodzenie. Nigdy nie należy używać łatwopalnych substancji (benzyny, rozpuszczalników itp. ) ani środków czyszczących. W przypadku ciężkich do usunięcia smug można spryskać szmatkę z mikrofibry niewielką ilością środka do czyszczenia ekranów, a następnie zetrzeć nią smugi.
Polski - 20